منصوره مرادزاده
منصوره مرادزاده
 مزایای استفاده از سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. سئو
  6. /
  7.  مزایای استفاده از سئو…
 مزایای استفاده از سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو روح دیجیتال مارکتینگ است. بدون سئو، دیجیتال مارکتینگ مرده است و یا به شدت شکست خواهد خورد. با تکامل بازاریابی دیجیتال ، مردم به تدریج اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال را درک می­کنند. اگر با مفهوم دیجیتال مارکتینگ ­آشنا نیستید، یک تکنیک بازاریابی مدرن است که از اینترنت، موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، دستگاه های تلفن همراه و دیگر پلتفرم های رسانه دیجیتال برای دستیابی به مشتریان هدف با محصولات و خدمات استفاده می­کند.در ادامه به توضیح کامل این مفاهیم و مزیت‌های استفاده از آن در کسب و کار می­پردازیم.

برخی از مباحث مهم مطرح شده در این مقاله:

  • نقش سئو و جذب بازدیدکننده زیاد
  • مزایای سئو چیست؟
  • انواع سئو

برای آشنایی با مفهوم سئو در دیجیتال مارکتینگ با ما همراه باشید:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ فرآیند استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف برای افزایش دسترسی به وب سایت یا محصول یا خدمات و در نتیجه افزایش ترافیک و در نهایت افزایش درآمد برای کسب و کار است.

چندین مؤلفه دارد و می‌توان آن را از طریق روش‌ها و/یا پلتفرم‌های مختلف انجام داد. به عنوان مثال، استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ، ارسال ویدیو در یوتیوب، ارائه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی یا گوگل یا یوتیوب، از طریق بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بسیاری راه‌های دیگر.

از اینجا مشخص می شود که بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح بسیار گسترده است که راه ها و روش ها و تکنیک های زیادی را در بر می گیرد.

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان  دیجیتال مارکتینگ

فرم مقابل را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

سئو چیست؟

سئو به بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره دارد. به عبارت دیگر، این فرآیندی است که شامل بهینه سازی یک وب سایت به شیوه­ای خاص است تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کند.

سئو یک روش خاص در بازاریابی دیجیتال است. به عبارت ساده، دامنه محدودتری نسبت به بازاریابی دیجیتال دارد زیرا بخشی از آن است. همچنین به همین دلیل است که اجزای خاص خود را ندارد زیرا خود جزء بازاریابی دیجیتال است.

با این حال، سئو استانداردی دارد که باید هنگام بهینه‌سازی وب‌ سایت رعایت شود تا ترافیک افزایش یابد و در نتیجه منجر به افزایش درآمد برای کسب و کار شود.

در حین بهینه سازی وب سایت، محتوای بی کیفیت حذف می شود و محتوای باقی مانده نیز بهبود می یابد به طوری که توسط موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل، یاهو، بینگ و غیره به خوبی مورد توجه قرار می گیرد.

هنگامی که این اتفاق می افتد، وب سایت در این موتورهای جستجو رتبه بهتری بدست می­آورد و در نتیجه شانس بیشتری برای مشاهده خواهد داشت.

تفاوت های اصلی بین بازاریابی دیجیتال و سئو

اگرچه این اصطلاحات ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، اما تفاوت­هایی نیز دارند:

اولین و مهمترین تفاوت این است که بازاریابی دیجیتال شامل روش ها و تکنیک های مختلفی است که یکی از آنها سئو نیز هست. برعکس، سئو تنها بخشی از بازاریابی دیجیتال است.

علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سئو دامنه وسیع تری دارد زیرا دارای اجزای مختلفی است که یکی از آنها خود سئو است.

برخی از مولفه های بازاریابی دیجیتال بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی یوتیوب، تبلیغات، سئو و غیره است. سئو به خودی خود یک روش بازاریابی دیجیتال است که از طریق آن می توان رتبه وب سایت را بهبود بخشید.

در نهایت، دنبال کردن بازاریابی دیجیتال نیازی به رعایت استانداردهای مشخصی ندارد، اما پیروی از یک استاندارد خاص در سئو بسیار مفید است تا آن را برای موتورهای جستجو محبوب تر کند.

نقش سئو و جذب بازدیدکننده زیاد

در دنیای بازاریابی دیجیتال ، بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر با تمرکز اصلی برای افزایش دسترسی کسب و کار به مشتریان هدف عمل می کند. سئو نقش مهمی در کمپین های بازاریابی دیجیتال دارد و به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

 

هدف اصلی سئو این است که وب سایت شما را برای مشتریان هدف در دسترس قرار دهد. هنگامی که مشتریان محصولات یا خدمات خاصی را به صورت آنلاین با استفاده از گوگل یا سایر موتورهای جستجو بررسی می کنند، بوسیله سئو مطمئن می شوید که اکثر مشتریان بالقوه به وب سایت شما می رسند. برای اطمینان از این امر، استراتژی های مختلف بهینه سازی وب سایت اجرا می شود تا کسب و کار شما یکی از جایگاه‌های بالا در SERP ها را به دست آورد.

 

چرا سئو بر روی گوگل تمرکز می کند؟

برای بسیاری از مردم، اصطلاح “موتور جستجو” مترادف با گوگل است که حدود 92٪ از بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. از آنجایی که گوگل موتور جستجوی غالب است، سئو معمولاً حول محور مواردی است که برای گوگل بهتر کار می کند. این که درک روشنی از نحوه کار گوگل و چرایی آن داشته باشید بسیار مفید است.

مزایای سئو چیست؟

مزایای سئو بسیار زیاد است. از آنجایی که گوگل سایت‌هایی را رتبه‌بندی می‌کند که بهترین محتوا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های زیادی که سئو را بهبود می‌بخشد، وب‌سایت شما را به بهترین مکان برای کاربران تبدیل می‌کند.

1. آگاهی از برند را ایجاد کنید

وقتی روی سئو تمرکز می‌کنید، بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌ سایت خود جذب می‌کنید. این امر آگاهی از برند شما را افزایش می دهد تا افراد بیشتری را به خرید محصولات/خدمات شما تشویق کند.

2. سرعت وب‌ سایت را افزایش می دهد

سرعت بارگذاری صفحه وب سایت به کاربران کمک می کند محتوای شما را سریعتر ببینند. اگر صفحه به کندی بارگیری می‌شود، احتمال اینکه کاربر بدون دیدن محتوا از آن صفحه خارج شود بیشتر است. هر چقدر سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد، یعنی فاصله بین کلیک کردن کاربر بر روی لینک و باز شدن سایت کمتر باشد، آن سایت از نظر موتور جستجو بهینه تر است.

3. تجربه کاربری وب ‌سایت را بهبود می‌بخشد

گوگل اعلام کرده است که تجربه کاربری وب­ سایت کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. آن‌ها می‌خواهند کاربرانشان به محتوای باکیفیت دسترسی داشته باشند، بنابراین اولویت را به سایت‌هایی می‌دهند که محتوا و صفحات وب را با این هدف ایجاد می‌کنند.

4. افزایش فروش از طریق لیدهای ورودی

وقتی افراد شما را پیدا کردند، قبلاً آن محصول/خدمت را در گوگل جستجو می‌کنند. آنها کسانی هستند که شما را پیدا می کنند پس شما آسان­تر میتوانید کالا یا خدمت خود را به آنها بفروشید. برخلاف سایر روشها که نیاز به تماس، و پیگیری بیشتری دارد.

5. وب‌سایت شما را برای موبایل سازگار می‌کند

گوگل به این نکته اشاره کرده است که باید روی تجربه کاربری کسانی که از طریق موبایل خود از وب سایت شما بازدید می کنند تمرکز کنید. اگر تجربه استفاده از تلفن همراه برای بازدیدکنندگان ضعیف باشد، به احتمال زیاد کمتر در وب­ سایت شما بمانند تا محتواهای شما را ببینند.

انواع سئو چیست؟

سه نوع سئو وجود دارد که باید آنها را پیاده سازی کنید تا وب سایت شما بیشترین شانس را برای بهترین موقعیت در صفحه نتایج گوگل داشته باشد . این سه نوع عبارتند از:

On-page SEO

شامل تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی در محتوای با کیفیت بالا در صفحات   سایت شما است.

off-page SEO

به تقویت رابطه وب­ سایت شما با سایر وب­ سایت ها کمک می کند. به ویژه بر ایجاد بک لینک تمرکز دارد، که تعداد زیادی از وب­ سایت ها را به وب­ سایت شما پیوند می دهد.

Technical SEO

شامل مواردی مانند سرعت سایت، ایندکس شدن، سازگاری با تلفن همراه، معماری سایت ، امنیت است.

برخی از عوامل موثر در سئو

برخی اط عوامل موثر در سئو در زیر بیان شده است:

1. نام ها و آدرس های( URLs) وب سایت

استفاده از کلمات کلیدی در نام ها و آدرس های (URLs) وب سایت می تواند منجر به رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو شود.

2. محتوای صفحه

 اساساً به بهینه سازی صفحات وب برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند و در نتیجه ترافیک وب سایت را افزایش می دهد. محتوای با کیفیت بالا همچنین به تولید بک لینک از وب سایت های معتبر کمک می کند.

3. متا تگ ها

مهم هستند زیرا اطلاعاتی را در مورد صفحه وب شما به بازدیدکنندگان ارائه می دهند و ایده ای را در مورد محتوای وب­ سایت شما در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند.

4. ویژگی های لینک ها

4 نوع لینک وجود دارد که برای سئو بسیار مهم هستند – لینک های داخلی، لینک های خارجی، لینک های طبیعی و لینک های دستی. یک لینک با کیفیت باید حاوی اطلاعات مفید، توصیفی، قابل اعتماد، مختصر و نوآورانه باشد

5. قابلیت استفاده و دسترسی

قابلیت استفاده از یک وب ­سایت نشان میدهد که چگونه یک وب سایت می تواند توسط افراد عادی و همچنین افراد ناتوان به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

6. طراحی صفحات وب ¬سایت

مهم است زیرا اولین برداشت از وب­ سایت شما را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین به بهینه سازی وب ­سایت و رتبه بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند.

برخی از آخرین ترندهای سئو که باید بدانید

  • برای اطمینان از ایمنی کاربر، فعال کردن پروتکل HTTPS باید در اولویت قرار گیرد.
  • ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل برای اطمینان از دسترسی آسان به وب سایت در دستگاه­های تلفن همراه بسیار مهم است.
  • ایجاد ویدیوهای بیشتر و ارائه آنها به کاربران به عنوان منبع اصلی اطلاعات.
  • اطمینان از بارگذاری سریع صفحات وب.
  • کامل کردن وب سایت با محتوای طولانی، غنی از اطلاعات و با کیفیت بالا.
  • تا به حال، شما باید درک کرده باشید که سئو چقدر برای بازاریابی دیجیتال/اینترنتی اهمیت دارد. بنابراین، در اینجا سؤال بعدی مطرح می شود .

چرا باید با بهترین متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید؟

حداکثر بازگشت سرمایه همان چیزی است که هر مشتری از یک  ارائه دهنده خدمات سئو و بازاریابی آنلاین انتظار دارد. رایج ترین رویکرد سئو برای ارائه بازگشت سرمایه، رتبه بندی موتورهای جستجو است. اگر یک وب ­سایت در SERP های ارگانیک عملکرد خوبی داشته باشد، از ترافیک بالا و افزایش فروش برخوردار می شود و به این ترتیب، مشتری می تواند بازده سرمایه گذاری خوبی داشته باشد. سئو بر روی جذب مخاطب مناسب به وب­ سایت شما کار می کند که شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارد. سئو تجربه کاربری وب سایت را بهبود می بخشد که تأثیر مثبتی نیز بر درآمد دارد.

بسیاری از افراد خدمات سئو و بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند. بنابراین، انتخاب یک  متخصص برتر سئو مانند منصوره مرادزاده که سالهادر این رشته کار و تحصیل کرده است می تواند کسب و کار شما را همیشه در سمت سودآوری قرار بگیرید.

.

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه سایت از تازه های دنیای دیجیتال و تخفیفات تابستانه ما  باخبر شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *